tirsdag 24. august 2010

Ludvig får ny sekk

I dag har Ludvig endelig fått seg ny sekk. En "ekte" hjemmestrikket bergans, med norske flagg og lommer (Foreløpig er det visst bare et papirflagg, fram til vi får tak i ordentlig flagg)
Han ble kjempefornøyd, og tuslet rundt, og "prøvegikk" den nye sekken, på stuegulvet her





Men han er litt bekymret for at skjerfet ikke er ferdig enda... han kan jo få vondt i halsen.. og det er farlig det.
Så han var stadig en runde bort til strikke kurven, for å sjekke om det kunne være ferdig snart.
Og den ene gangen han var bortom og sjekket, beveget strikkekurven seg, sakte bort mot stue vinduet..........

Og ikke lenge etter, sto Ludvig i strikkekurven, og kikket ut av vinduet.....


Med et sørgelig uttrykk sto han og kikket lengselsfullt ut i regnværet, og kikket for å se om han kunne se noe som beveget seg der ute... kanskje kommer Solan snart????


Idefix ble nysgjerrig, og synes synd på Ludvig som savner kameraten, så han holder han med selskap. Og hjelper til å kikke ut på det trøstesløse regnet.

Han trøster Ludvig med at Solan sikkert er hjemme i regnværet og at han kommer etter, bare det blir oppholdsvær



Men begge holder nøye utkikk, for å se om noe rører seg der ute i mørket





Når jeg kommer tuslende inn i stuen, og spør hva de driver med, rusler Idefix ut på kjøkkenet og finner seg littt hundemat,
mens Ludvig blir veldig opptatt av å studere skjerfet, som ligger uferdig i strikkekurven " Skulle lissom bare kikke om det kanskje var ferdig nå, jeg" sier Ludvig





Når jeg tusler ut på kjøkkenet, og senere inn i stua igjen. Står Han bak en potteplant på spisebordet og kikker ut igjen..





"Syns bare jeg så noen der ute jeg... og syns lissom det var litt skummelt jeg" sier Ludvig, når han skjønner at jeg ser han
"Er litt mørkt, og skummelt der ute, for'n Solan om han er ute nå, syns jeg... åsså ser det litt kaldt ut.. tror jeg burde hatt et skjerf jeg"







Jeg tar med meg strikketøyet, og Ludvig, med den nye sekken, i sofaen, og lover å gjøre ferdig det fine gule skjerfet, så han skal slippe å bli forkjølet.
Og ikke lenge etter durer det i fra sofakroken av en liten sliten fyr som har sovnet, sammen med Idefix














Ingen kommentarer: