mandag 2. august 2010

Campingliv

En klatrerose i fra hagen


De siste ukene har vi for det meste vært i campingvognen.








Begge to har hatt litt skral form, og da er det deilig å slappe av på campingen. Slippe å se på alt det en burde gjort hjemme, og ha dårlig samvittighet




Forrige søndag var vi og feiret 6 årsdagen til Julie, og som vanlig glemte jeg å ta fram fotoapparatet, og skulle ta bilde av bursdagsbarnet før vi reiste, men da var hun forduftet for å leke, så tant fikk bare bilde av det fine dukkehuset hennes










Her ute på campingen går det stort sett i å spise, hvile,sove, hvile, forsøke å fiske litt, hvile,og drive med håndarbeide, og sist men ikke minst.... hvile.


Jeg er underveis på den 3 dåpskjolen min, samtidig som jeg strikker på en kjole til ei lita jente, som jeg ble spurt om jeg ville lage,
Jeg tror nok jeg lager en til, som Andrea kan ha til neste sommer samtidig, og har funnet oppskrift, og garn til en til Christine også.
Sparkjøp hadde nettopp alt garn til halv pris på nett, så jeg tror jeg skal ha garn en stund framover, også var jeg innom Kjersti i garnbutikken på Eikersenteret og sikret meg både oppskrift og garn.


Her er bilde av kjolen jeg strikker





Og her er dåpskjolen jeg strikker. Det er en stund igjen før jeg er ferdig








Og her er de to jeg har strikket tidligere






Fiske er en deilig avkobling vi koser oss med når formen tillater det. Den båten vi fikk kjøpt oss er ideell, letvint å håndtere, lettstartet og passer akkurat til vårt bruk. Idefix liker til og med å være på tur, og har begynt å hoppe i fra brygga og ned i båten når vi skal ut.



Idefix, en hund etter fisk.......



Og fisk blir det også, selv om vi ikke er så lange turene av gangen. Både sei, torsk, og massevis med hvitting.



Sparer en del av det i fryseren, og skal lage noen fiskekaker en dag formen tillater det.

Kjetil, Erik og Karoline var her en tur denne uka, og det ble masse grillmat, og de var en tur på fjorden, og kom tilbake med masse hvitting som havnet i fryseren



Natt til torsdag var det meldt masse regn, og det kom noen gode skurer. Her Leif på vei opp til veslehuset, med rullestol-bilen min


Og slik så han ut, etter besøk på veslehuset, så jeg regner med det var godt... tiltross for været



Ingen kommentarer: