torsdag 8. august 2013

stille bomulls-sommer.......


Det er visst veldig så sommerstille her inne.

Men det betyr ikke at jeg ikke holder på med håndarbeider.
Det betyr bare at jeg har vært nesten 4 uker på campingen, og med nettet der, så har jeg valgt å ikke laste så mye bilder, hit. Samtidig som dagene har vært tilbragt for det meste i friluft...


En deilig avkobling for meg som tilbringer det meste av tiden innen for husets 4 vegger.
Vi har hatt planer.... mange planer, men det har dessverre ikke blitt så mye av de. Både hente, og ha barnebarna her (mammaen har jobbet i hele sommer) og vi skulle vært på besøk hos venner i Sverige. Og kanskje noen andre turer,,,
Men varmen kombinert med helsen min, har gjort at vi har holdt oss rundt teltene, bokstavelig talt.


Likevel tror jeg påstå at dette har vært en av mine aller beste ferier noen sinne. Helt fri for stress og ting vi må, eller burde. Med en heidimann som har jobbet døgn, og uken rundt, det siste året. har det vært deilig å kose oss sammen, og ta det rolig.
Ikke at vi har sittet på baken i en stol hele ferien. ( selv om det har blitt en del av det også)
 Det har vært både fiske, småturer, besøk, laging av herlig mat, og sosialt på på plassen her,med herlige naboer.... Bursdagsfeiring,og ikke  minst håndarbeid.



...

Bomullssommer, har jeg kalt innlegget, både fordi jeg føler meg tullet inn i herlig bomull, fri for bekymringer og stress. Jeg føler har seilt gjennom ferien på en herlig bomullsky.i sol og knallvær og nydelige dager.. Og fordi det meste jeg har laget i sommer er i bomull. Det passet egentlig veldig bra i sammen

Jeg hadde egentlig masse ideer jeg skulle skrive rundt dette med bomulls-sommer, men hodet var plutselig tomt,og ordene borte, igjen ......
Men følelsen har jeg.... den gode følelsen.... langt inne i meg

Fullmåne over Kommersøya

Det er så vakkert her ute.. Stille og rolig, Og i akkurat passe avstand hjemme i fra. Bare en halv times reise. Da kan jeg, selv om yngste sønn er hjemme. reise hjem og passe blomster, og vaskeklær en gang i blant

Og jeg er nok LITT hjemmekjær, Så det er ikke lett å få meg så langt avgårde....
Og det behøves ikke. Dette er min drømmeferie



Mye av tiden på dagene er tilbrakt her.Med kaffekanne, håndarbeider, radio, kaffekanne, og litt godtå bite i

Når jeg legger meg om kvelden, gleder jeg meg til morgen, og formiddagstimene her, sammen med heidimannen.... eller en tur og sitte på stranden

Vi har hatt reke"fest"på hytta hos mamma, som kun ligger rett borte i veien her, og vært ute og spist...


Vi har fisket, både i fra båt og i fra land

Her har jeg fått en 4 kilos sei/lyr på kastestangen...  og litt stolt.....



Vi har fått torsk....og makrell....
Vi hr vært småturer på fjorden også....

 Om kveldene har vi kost oss inne i teltet, eller vogn,med radioen på. Eller ute oss to, eller sammen med naboer

Og hele tiden hr håndarbeidene vært med.
Jeg holder på med en Mariusgenser til svigerdatteren, men det har vært litt varmt med ullgarn en stund. Så jeg har brukt... nettopp... bomull..

Jeg har laget og solgt "dalekjoler"  Kun den lilla her jeg igjen, den er til minste barnebarnet. Og det er ikke umulig atdet blir noen fler, når jeg kommer hjem til symaskinen


Denne genseren er i mønster i fra PT-design.....

Strikket til min niese som hadde bursdag nå i Juli.  Den er i .....bomull (sumatra fra PT)

 Jeg strikket en til eldste barnebarnet også,  den er i en akrylblanding.... Litt rimeligere garn, men helt utrolig deilig og bløt....

Og jeg har strikket bomullsgenser til meg selv, I Sumatra fra PT, og mønster i fra Drops..

Nå er det bare å kaste seg på nye utfordringer..

Vi har vært innom et par bruktbutikker i ferien.....
Hvor jegbladt annet fikk benk til komfyren...

og en kaffekjele
  som egnet seg veldig godt som potteskjuler,,,,


  et kakefat til 5 kr.....

En emaljert skål, til 15 kr...


Og en bolle i serien som jeg samler litt på


 Den bittelille søte oljelampen,om du ser den,er i fra mamma og min eldste bror...

Jeg fant meg en nydelig dukke....


Og herlige dessert skåler....
 Kjøkkenkroken

En lykt i fra bror og svigerinne har det blitt, etter et koselig besøk her ute......



Og aller sist, MÅ jeg bare vise vesken med lade/laste og andre ledninger en bare MÅ  ferie. Helt utrolig :-)

Dette ble langt, og kanskje lite fornuftig, men jeg ville bruke regnværsdagen til å gi et lite livstegn i fra meg. Det jeg ikke tok med i beregningen, var at kanskje hodet mitt ikke var med, og ikke enig i :-)

Nå skal jeg krølle meg under teppe med litt godt å spise, mens Heidimannen skal på fotballkamp..
Ha en flott kveld, så skal jeg samle sammen noen flere ord til neste innlegg :-)


Detet har no vært en ordentlig kjærlighets ferie for oss to..Og den er enda ikke helt ferdig.....
. Her er fullmånen over fjorden



post signature



Ingen kommentarer: