torsdag 11. juli 2013

Liten titt innom

Her er det litt trege dager, med litt feber, og litt feriemodus..
I morgen starter heidimannen ferien, og i dag var det ukas første feberfrie dag.
Har vært litt aktiv en periode, med både rydding av ugress, fisketur og bursdag sist helg. Og der ble litt i overkant.
Men da har jeg fått ladet litt til ferien..
Jeg holder på med tre ulike heklekjoler om dagen, og hadde håpet jeg skulle fått gjort de ferdig før helgen, men det ble med tanken. Heldigvis stikker det ingen steder, og jeg får det nok ferdig. Jeg er bare LITT utålmodig etter å se hvordan resultatet blir, etter at jeg har prøvd meg på noe uten mønster :-)

Igår kom heidimannen med gave til meg... Ei slik "fjøl"... til og med i samme stil som telefonen... Så nå er jeg jammen moderne her. Men den er veldig god når jeg ligger, og vil på nett :-)


Med mappe som har tastatur...i bluetouth til og med , så er det bare touchskjermen som gjør den ulik en pc.. Det er litt av en kunst å få til med skjelvene hender, men jeg lærer nok-

Ellers har jeg hatt mine små hagevandringer. men hagen ser ut til å klare seg fint alene, etter en uke på campingen, og noen rolige dager her hjemme, så blomstrer det som aldri før


Nå har også Austinrosen kommet med sine første spinkle blomster, men det er litt varmt i veggen, for de svir seg etter noen dager. Så der får jeg finne på noe lurt..

Ellers er det meste pelargonier og tårer...

Den kalde og våte våren og forsommeren har nok gjort sitt til at det har blitt så frodig..
Mai-kulde gir bondens lader fulle, og Det kommer aldri for mye regn før st.hans, er vel kjente ordtak...

Men moro er det når det blomstrer slik
Og utvalget av pelargonier begynner og vokse, selv om det går med noen i løpet av vinteren
Her er et utvalg av farger og former...


 Dronning Ingerid





Disse to blomstrer ikke akkurat nå, men er dekorative med bladene, som den ene har hvite kanter på, og den andre hvite blader med grønne kanter..


Det finnes noen flere, og en med "epleblomster" som ikke har kommet i blomst enda. Men nå kommer planten seg, så da kommer det nok blomster også

Stiklinger har jeg litt her og der også.. 
Denne synes jeg hr så fine blomster, :


Spesielle :-)
Den står i drivhuset mitt inne, sammen med en rose-stikling, av en gammel engelsk rose, som ser ut til å slå rot. Det er første gang jeg prøver å ta stikling av hagerose--


Tåren, med kjempeblomstene blomstrer også villig nå. Jeg fikk knekt av en stor gren, så jeg håper jeg får den til å sette røtter.... og får en plante til. Den andre tåren min gjorde det...og flere pelargoniaene skjer dette stadig med..Jeg er ei ordentlig fomle, og da får en lære seg å utnytte det :-)
Dyrelivet blomstrer også i hagen. Ikkemindre enn tre pinnsvin var ute her siste turen ut med hunden i går kveld. Og en v de fotfulgte meg rundt, i påvente av mat ( som jeg hadde glemt å kjøpe).
De er så søte, og så fortrolige :-)


Og tidlig på morgenen i går, satt en liten skjæreunge på taket

Da skal jeg krølle meg i seng.. Dette ble nok ikke så mye fornuftig, og ikke godt formulert, men hodet er ute av funksjon når formen er som den er.. men jeg hadde litt lyst til å dele litt bilder.
For jeg er litt stolt av blomstene mine om dagen....





Ha en god natt.
Og en fin fredag, Så kommer jeg snart sterkere tilbake :-)
Klem Heidi




post signature

Ingen kommentarer: