søndag 7. juli 2013

Snart hverdager

Da er snart friuken til heidimannen over.
Og ferietreningen er over, for denne gangen.
Når vi kommer igjen, så er det ferie. På ordentlig,,,

Vi har etterlyst sommeren litt denne uken, sannheten er den at jeg koser meg her ute, uansett vær. Stedet har sin sjarm i både gråvær og regnvær, sol og vind.....
Men må innrømme at det har vært utrolig deilig med et par solskinnsdager nå

Litt solbrente på neser og i panner.. men det er bare sjarmerende. :-)

Det har ikke blitt så mye håndarbeid de siste dagene, men det har jeg tenkt å ta igjen, når jeg kommer hjem- Etter å ha vært en liten tur innom stoff og stil, for å kjøpe knapper, egentlig.... 

For jeg har fått solgt min første barnekjole...Og den manglet knapper,og jeg hadde ingen som passet
Og måtte derfor innom å kjøpe det....
Og det ble med litt ekstra hjem..  bla noen meter stoff til kjøkkengardiner.
Så jeg gleder meg til å komme hjem til hverdagene også nå..
 Det har ikke vært for at det ikke har vært kjøpere jeg ikke har solgt før, Jeg synes det er litt vanskelig å ta på meg noe særlig når formen ikke er med meg, OG det viktigste, ( for jeg har hatt planer om å lage opp litt i mitt eget tempo,og legge ut) jeg gir det bort, før jeg rekker å samle opp, eller legge ut for salg.
Jeg elsker å gi det bort, og hr litt dårlig samvittighet for å selge
Men er litt stolt over å ha solgt en.. og har visst litt bestilling inne nå :-)


Blomster i fra en campingnabo 

Helgen har vært brukt sammen med gode naboer, avslapping, besøk,hvile. og avslapping. Og litt rufsing rundt vogna... og nevnte jeg avslapping...

Og litt spising...
Nystekte vafler i det fri.... med rødvin til mor og en kald øl til far, ved siden av.. DET har jeg aldri prøvd før...
Jeg har sittet og kikket på fuglene....
En koselig liten andefamilie...

Som plutselig ble en hel feriekoloni for store og små Donald Ducker...

jeg har sittet i stolen min og sett på det yrende båtlivet på fjorden... Utrolig mye båter  på tur.
Koselig



Også Idefix koser seg her ute, Hvor vi er sammen og gjør ting sammen..

Og i det vi gled inn i solnedgangen (etter å ha fått opp 2 makrell og en lyr av fjorden), glir visst øynene mine igjen også..
Nå ser jeg fram til en uke hjemme, og pusle med hage og håndarbeid, 
Før det er ferie og tilbake hit. 
Og barnebarna på besøk noen dager her :-)
ha en god natt
Klem


 Denne solnedgangen må bre nyyyytes :-) den var enda mer blodrød i virkeligheten... storslagen og vakker :-)

Klem Heidi

post signature

1 kommentar:

Siri sa...

Det så koselig ut! Vi må nok jobbe med oss selv. Skal ikke ha dårlig samvittighet bare fordi vi ikke vil jobbe time etter time gratis (hvem andre vil det, da?) Kjolen var helt nydelig og helt sikkert verdt hver krone! Ha en fin uke. Hilsen Siri