onsdag 14. august 2013

Nye tider...... igjen......





Aller først vil jeg si, Tusen takk for kjempekoselige kommentarer på forrige innlegg,
Stort sett synes jeg at jeg klarer å innrette livet mitt greit etter tingenes tilstand, Det er bare i blant man blir litt ekstra tankefull, og litt lei....
Falstaff i fra Austin i blomst....

Stort sett klarer jeg beholde humøret, og jeg klarer å holde meg i gang med ting jeg klarer. Og grubler ikke for mye over det som var, og kunne vært.
Men det hender.....

Nå var det vel egentlig dette innlegget jeg skulle ha kalt "Ny tid"..
Det er nå det er nye tider i Heidiheimen.- Yngste sønnen,og sistemann har flyttet ut. Ikke veldig langt, og han har flyttet til sin far. Han har jo godt og vel passert tyve, men som enslig, og permittert, er det ikke mye leiligheter som passer i pris  til inntektene hans.Så det har ikke vært så lett å finne seg eget.
Hos faren på gården er det en del bedre plass en i vår leilighet... 6,5 kvm ( som rommet hans her er på)
blir littt lite for senger, pc, tv osv osv.... Så jeg skjønner godt at han flytter dit...En del bedre plss til alle hobbyer, og ting, og ikke minst besøk av kamerater... Og han har sitt eget verksted der også
Jeg ønsker virkelig at han kunne fått seg en ny jobb nå. Ingen,og spesielt ikke unge i startfasen har godt av å bli gående hjemme slik. Nå er han heldig som kan jobbe litt på gården hos sin far, og ha mye å ta seg til der. men jeg skulle ønske jeg kjente noen som kjente noe, som kjente noen akkurat nå.... At det hadde vært litt hjelp for å få en ung, flink og arbeidssom gutt i jobb...
men det er ikke alltid man får som man vil, men det dukker nok noe opp igjen, regner jeg med...

Men nå har jeg iallefall stille dager (netter, heidimannen jobber natten) her. Selv om det aldri har vært noe bråk med han eller hans søsken :-)
Etter 30 år med barn i heimen, og til tider både svigerforeldre, svogere, svigerinner, og annen familie i hus så er det uvant stille.... Selv om jeg jo snakker eller ser noen av de nesten hver dag

Og jeg NYTER det :-)

Og det blir et nytt furterom ledig for mor :-)


Litt selskp har jeg da i natten. 3 små pinnsvin som er her og spiser, Her og hos naboene....


Dagene går med til at jeg pusler litt i hagen, som absolutt trengte en rydding etter 4 uker ferie...
Men det blomstrer enda
Wishley i fraAustin

 

Og jeg strikker litt....
jeg har hatt planer om å begynne og sy, men feber og formen, gjør at jeg ikke klarer å tegne, og klippe , riktig enda...
Så dafår en heller ta med strikketøyet i sofakroken eller i senga...

jeg er godt i gang på  Mariusgenseren til svigerdatteren, men med fingrene mine er det godt å ha litt å skifte på ... så jeg prøvde ut et garn jeg elsker fargene på

Og prøvde det ut til lue, til barnebarna førs
t.
Og en muffinslue......
Heidimammaen kom innom med noen gamle mønstre i dag også....

Her er det ikke umulig at det blir noen gensere i løpet av vinteren. Kjempemoro å få låne :-)

Ellers holder jeg på med en kjole til minste barnebarnet.
jeg har egentlig falt litt for mønster i fra PT-design. De har mye flott, og fargerrikt...


Her brukes det meste av mønstre og teknikker om hverandre. Litt mer utfordring og veldig moro å strikke.
Gleder meg til denne bli ferdig.... og da blir det nok en til, eller en annen som jeg har kikket på i hele sommer......

Nå skal jeg pakke sammen for kvelden, og krype under dyna. og lade litt til morgendagen...

ha en god natt, og og en fin torsdag

Klem  Heidi
Mårbacka, pelargonia. Endelig kommer den seg.. de har hatt godt av at jeg har vært på ferie


Ingen kommentarer: