onsdag 27. februar 2013

Det skal ikke alltid så mye til .....



Det skal ikke alltid så mye til, for å få en fin dag.......

 
Når dagen starter med at heidimannen har kaffekoppen klar, når kroppen endelig, langt på dag, bestemmer seg for å orke å stå opp.....
 
 


og man kan nyte kaffekoppen i selskap med småfuglene som koser seg ute på spiseplassen

 
De små blåmeisene som er ivrige på gamle julekaker, og meiseboller
Jeg sparer på løk/grønnsaksnett med små hull, og fyller de med ulike smuler.
 
 
Det en må følge med på når en henger ut bkevarer til småfuglene, er mugg. Som kommer fort, spesielt  på det som ikke henger under tak, og blir fuktig i mildværet.... 
Skift ofte ut :-)
Og ikke bruk salte bakevarer...
 
Mens jeg satt her og koste meg med småfugler, kaffe og håndarbeid, ringte telefonen. Og jeg ble bedt på middag. 
Jeg hadde en koselig ettermiddag sammen med min mamma, og min eldste bror..
 
Også fikk jeg, på en helt vanlig hverdag en gave,,,,,,,
 
 
Denne gleder jeg meg til å starte på. ..



Her tror jeg det blir mye kos med heklenål, og strikkepinner i godstolen ute på campingen i sommer...


Etter middagen, og skravlingen med heidimammaen, og heidibroren, fikk jeg endelig startet på jbben med en liten klipp av Idefix. Pelsen begynte å bli lang, og det begynte å komme tugger, så den har vært min svarte samvittghet en stund,,,
Vi lå på gulvet begge to, mens jeg gikk over han med klippemaskinen...
jeg er ikke helt ferdig, men både han og jeg ble rimlig fornøyde,,,,




Kvelden i går ble avsluttet med at jeg klarte en liten gårtur i det nydelige månelyset som var i går kveld..

Før jeg og bikkja hadde en stille og rolig stund hjemme, fram til sengetid...




Det er lenge siden jeg føler jeg har fått så mye ut av en dag. Selv om det tilsammen ikke var så mange timene jeg vr oppegående...

Men til gjengeld var det en ordentlig god følelse...
Føe at man deltar litt, og har tilnærmet "normal".dag







Og  i dag har formen vært en tur nede, så her er det rolig i dag. men med gode minner på lager, så er det helt greit......

Jeg ligger her og ser på mønstre, og planlegger litt for symaskinen når jeg er oppegående igjen... jeg har så mye fine stoffer som jeg ikke helt klarer å velge hva jeg skal bruke til...
Bakdelen med å spare på stoffer en liker godt , til noe spesielt,

For innen jeg begynner å bruke de, er de ute av salg, og jeg får ikke mer av det-
Tenk om jeg hadde vært smart nok til å bruke de, mens jeg enda kunne kjøpe mer -....
 
 
Nå er jeg ferdig med det meste av strikkingen på jakken til eldste barnebarnet.
Bole, ermer, og belte... Stolpene er ikke helt ferdige men de skal måles ut med lengden på åpningen,etter at jeg har sydd og klippet...
 
DET er det jeg skal starte med nå...og  gruer litt for... sy, og klippe fronten, og armhullene.
Jeg har ikke mye trening på det, og  er ikke min helt sterke side..
 
Jeg får trøste meg med at det gikk veldig fint på tunikaen min. tidligere i år..Og med så mye mønster, er det lettere, og ikke minst lettere å få det pent, med å rundstrikke jakken, i stedet for fram og tilbake, og slippeklippingen...
 

 
I mellomtiden har jeg begynt  på guttebunad... det endte med at valget falt på en bunad i fra Sandnes-garn.-

Jeg skulle egentlig strikke den i str 1 år, og med litt tykkere garn, og litt tykkere pinner, for å få den til å passe til 17 mai, og gjerne litt lenger, til en gutt som blir ett år i mars, men rotehodet hr strikket i 2 års størrelse i stedet, så får vi se hvor stor den blir, og heller strikke en til etterpå,og så er det nok noen som blir glad for en større også. Det er mange små som kan få en slik bunad .

Nå skal jeg nyte stillheten i huset, og slappe av, og bl litt videre i blader og bøker..

Og drømme om en vår g en sommer,  som snart er underveis..


Ha en fin kveld-- Klem i fra
post signature

1 kommentar:

Winkel's Crazy Ideas sa...

Heisann :-) den boken til Arne og Carlos så helt fantastisk ut, det er virkelig to kreative herrer ! Flink du er til å strikke, så mye fint. Enig med deg ang. Klippingen - forferdelig skummelt synes jeg :-P. Pam