onsdag 20. februar 2013

Vårfølelse


Ligger her og kikker ut på det nydelige påskeværet utenfor vinduet.
Og gleder meg til vår, og sommer.


Som regel liker jeg vinteren, men denne synes jeg har vært lang og tung. Dårlig form, og lite ute av  døren, gjør at dagene blir lange, og aldri så lite ensomme.

Nå gleder jeg meg til varmere dager, og til å komme litt mer ut, og ikke minst til campingsesongen starter om litt over 2 mnd...Da har man litt annet å se på, og mennesker rundt se selv om det er rolige dager.



I mellomtiden har pusler, og koser jeg meg med håndarbeider, og har prøvd meg på litt mer vårlige klær.


2 små kjoler i velour, med jersey armer og lommer,, og med vrangbordkanter på armene,
Jeg synes disse ble riktig så søte. Jeg tror jeg skal prøve de i motsatte utgaver også, med englene på kjolen, og velour på armer og lommer...

Den minste ble med blondekant nederst.



Og en liten bukse. I jeanslignende bomull, med stretch i livet og nederst på bena.  og blonder på lommene. i str 86...
ellers er jeg på siste armen på jakken jeg strikker, Gleder meg til å bli ferdig med den nå. Nye prosjekter står i kø og venter...
I går var det 9 år siden min kjære pappa sovnet stille inn. Dette er en av dagene i året det ikke er veldig godt å bli sittende alene. Spesielt ikke for min mamma. Vi pleier derfor å finne på ett eller annet den dagen.
Jeg var litt spent på om jeg fikk det til i år, etter noen horisontale dager, Men på ettermiddagen i går,så stablet vi oss opp, og reiste på en liten tur.
Vi var innom på Marita brukthandel. 
 
Og som vanlig hadde jeg med meg litt hjem igjen.

Ski, skistøvler, og staver til barnebarna.. De vokser jo så fort, så det er godt å kunne kjøpe brukt. Og når en får alt til under 200 kroner, så var jeg veldig fornøyd.
 
En hel bærepose med 2store,og 2 mindre Barbie, og 2 stk Ken.. sikkert ikke de "ekte", men med masse klær og annet utstyr....
 


 
Tre lamper, og 6 serviettringer i tinn
 
I tillegg til litt småtteri, noen duker en stoffbit med jersey og en perm med håndarbeidsblader...
Vafler og kaffe fikk vi også i oss
 
Altså en koselig ettermiddag/kveld.
 
I dag har jegflyttet inn i boka om Elling (alle 4 bindene), av Ambjørnsen, og koser meg med den.
Den er utrolig herlig, og etter å ha sett filmen, så ser jeg ansiktet og hører stemmen til Elling mens jeg leser.
Selv om jeg likte filmen, så er boka utrolig mye bedre.
Og nå skal jeg lade, til å treffe et par av mine gode venninner i morgen. DET gleder jeg meg veldig til
 
Ha en fin dag, og kos dere i det fine været ( for dere som har samme været som jeg har her)
 
Klem Heidi

Ingen kommentarer: