onsdag 26. september 2012

Bursdag i heimen



I dag har heidimannen bursdag.. Hipp hipp hurra....
Han jobber ettermiddagsskift denne uka, så feiringen ble bare litt kaffe sammen med heidimammaen på formiddagen, før han reiste på jobb. Og en marsipankake fra heidimammaen, som han hadde med seg på jobben
Vi feiret litt på forskudd i går, sammen med barnebarna, som var hos oss i går, og er her igjen i natt, og i morgen.
Boller og brus, smmen med småjentene er stas...

Det er litt rart å sitte her alene på bursdagskvelden hans. Men vi tar igjen til helg, Da håper vi å samle alle 5 ungene våre, og barnebarna på en tacokveld... og en kaffekopp, og ei kake, om det dukker opp noen andre
Heidimannen er glad i kaktuser, Så en av gavene var en skål med kaktuser, og hester
Vanligvis er det vel ikke pent å gi bort kaktus til noen, men mellom oss, er det bare kos

Mannen i mitt liv, og som jeg setter utrolig stor pris på. Her på st.Hans aften i sommer, som ble en rolig affære, Vi vare bare ute en tur og kikket på alle bålene som ble tent rundt fjorden.
Vestfold er jo viden kjent for st.Hansfeiringen sin

 
På håndarbeidsfronten har det ikke blitt så mye mer enn planlegging om dagen.Jeg har en overdel jeg skal strikke, og litt julegaver som er under planlegging, men jeg har ikke kommet i gang..
Så jeg får heller legge et par bilder av hva jeg fant på min lille snartur på bruktbutikken i forrige uke
  Jeg fant meg en ordentlig go'kopp.... ikke så mye mer å si om den, annet enn at den nesten ikke har rukket innom oppvasken siden jeg fikk den hjem
Og jeg fant meg stoff, til å sy deilige sommerkjoler, til neste sommer av. Ikke helt godt å få fram fargene, men den er i en gulfarge som man bare MÅ bli glad av. Med roser i blågrønt,lilla og rosa + litt andre farger
 
 

Jeg har fått meg en ordentlig god vinterkåpe i ull. Jeg synes den ser penere ut i fasongen i virkeligheten, enn å¨bildet.
Den er god og romslig, fordi den er beregnet å bruke når jeg er ute å kjører rullestolbilen min. Da er det godt med noe varmt, og langt
Så nå kan kulda bare komme jeg er skodd.....


Et par deilige pulsvarmere har jeg også fått meg. Godt for vonde, og betente hender og finger, med psoriasis på
Men vinteren er ikke her riktig enda, For enda blomstrer det villig blandt pelargonier og roser...

Men det er nok ikke lenge før de må klippes og settes vekk for vinteren....

Noen dager til skal de få stå. For det blir nok ikke noen frost i natt, regnet fosser ned ute.
OG jeg har planene klare for dagen med jentene i morgen. Med perler, til å lage perlebilder, som overraskelse gaver til mamma ( Må lære de gleden ved å skape.. og ikke minst gleden ved å gi gaver)
Alle tre Knertenfilmene ligger her, og vi hr litt spill. Så dagen skal nok gå.
Men først må jeg inn og flytte den minste som har krabbet ut av sin egen seng, og over i mormor sin, og sover der...

Ha en god natt, og en flott onsdag






post signature

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis til Heidimannen:DDDD Kåpa de så fin ut:DDD Jeg må ut å lete etter noe varmt og ha på kroppen jeg og, men vet liksom ikke helt hvor. Ha en flott dag med barnebarna. klem grethe