torsdag 26. september 2013

strikketid

Titter innom og sier Hei til dere som er her og kikker.

Kjempemoro å se hvor mange som er innom og ser på  bloggen. Selvfølgelig ser jeg ikke hvem, men jeg kan se på statistikken, hvor mange som har vært innom. Og forrige innlegg, var det 250,bare første dagen. Kjempekoselig.


Her i heidiheimen skjer det ikke så utrolig mye å skrive hjem om, så det blir litt tid  mellom innleggene.
Men de blir vel kanskje litt mer eksklusive, når det ikke kommer så ofte

Strikkepinnene går videre om dagen.
jeg har fått gjort ferdig denne genseren,  


 Den skulle være i str 4 år, og til minste barnebarnet. Men en liten blings på mønsteret i starten, gjorde at den ble i str 6 år. Men jeg tror den passer likevel. 
Hun som er snart 7, er så lang, at den blir nok liten til henne. Planen er å strikke en til
Det alpakkagarnet blir det nok flere plagg av. men jeg synes det er litt dyrt, så det blir nok mest små plagg

jeg har endelig fått gjort ferdig Mariusgenseren til svigerdatteren
 Jeg har ikke sydd og klippet så mange ganger, så jeg er ikke helt trygg på det.
Men nå er det gjort. Og jeg ble tålig fornøyd

Den er strikket med "firkantet" hals. ltså med små kiler i halsåpningen mot skuldrene. Og en takkekant i halsen
Og den passet heldigvis til mottakeren. Jeg var veldig spent, ettersom jeg leste flere inne på en strikkeside på FB, som sa at de var små i størrelsen. Omkretsen var jeg sikker på, men begynte å bli redd den var kort eller med korte armer
Heldigvis var det helt ubegrunnet.

Neste genser er en ullgenser i en nydelig lilla farge.

 Garnet fikk jeg av en kjempesnill nabo. Og i denne fargen er det nok til begge småjentene..
og mer garn er det i andre farger.
Mønsteret fant jeg i et gammelt Gjestal-hefte
 Fletter er egentlig gøy å strikke... Men nå begynner jeg å bli sår på pekefingeren. Så i morgen kveld, når heidimannen skal på jobb-fest. tror jeg at symaskinen skal fram en tur.. og strikkepinnene hvile litt innimellom.

I går var heidimannen, sønnen og jeg en liten tur over på harrytur. Mange år siden sist. Men siden heidimannen hadde bursdag, og hadde lyst. Så tok vi en tur. Men meg liggende og sove i baksete det meste av turen... hehe..Bilturer er ikke det beste for formen. Men det er litt moro å prøve seg fram litt... Og så ble det ordentlig slapp hviledag i dag,,,,
 På turen fikk jeg tak i denne......
Jeg synes de vanligvis er så dyre... men her fant jeg noe som var billig... :-) Og som jeg har ønsket meg.
Veldig fin til pynt, når den ikke er i bruk, er den også

 den passet godt i peiskroken.....

Jeg skulle ha begynt å rydde hagen, og sette vekk blomster,siden dagene, og spesielt nettene allerede er så kalde. Men det har jeg ikke kommet i gang med...
Jeg har flyttet den ene "Tåren" inn i stuen.


 Den har overvintret en vinter inne, og jeg håper den klarer seg denne vinteren også. Den er helt spekket med blomster og knopper derfor har jeg satt den inn,og håper den står i blomst litt til...
 Blomstene er kjempestore, og så nydelige,,,




  Rosene mine blomstrer enda også... eller de gjorde det iallfall i dag. men nå er det minusgrad ute, så jeg vet ikke hvordan det er i morgen.....
Over er den ene av to ferskenfargede blomster på Kronprinsesse Margareta.. og de røde stilkrosene... Nydelige
 Også har Falstaff-rosen i fra Austin kommet med to nye blomster.. Denne er bare herlig.Og med en nydelig lukt.
Heidimammaen var så snill å komme med strie i dag,så nå skal de snart pakkes inn forvinteren... og jeg
gleder meg allerede til å pusle med de neste sommer


Nå skal jeg krabbe under dyna, og lade til en ny dag. I morgen skal jeg treffe to herlige venninner, med samme sykdommen  som meg... Det er noe spesielt å treffe de som er i samme situasjon, med forståelse, og at man ikke trenger forklare og unnskylde...  Vi prater jo ikke mye sykdom,om vi ikke trenger råd eller liknende. Men det er likevel så avslappende. Også er det to herlige jenter.


Jeg hadde håpet å få kokt litt tyttebærsyltetøy, og løpt i gang symaskinen også...

Planene er det ikke mangel på, så får vi se hvor mye en klarer å starte med....

Ha en god natt, og en fin fredag

Klem Heidi





2 kommentarer:

Unknown sa...

Så nydelige bilder.

Jorun sa...

Den øverste genseren var kjempelekker Heidi! Den har jeg ikke sett på facebook?
Mariusgenseren var og fin, og den så jeg jo også på facebook... :)