tirsdag 17. september 2013

Innetid....


Vis respekt for vær og værmelding
Vær rustet mot uvær......

Klipp i fra fjellvettreglene
Siden det er meldt mye regn, og vind i dag, så tenkte jeg at jeg fikk forholde meg til dem


Så her har jeg utstyrt meg med teppe, kaffekopp, en morsom bok, strikketøy og pc... Og jeg har gravd meg ned i tide, inne i sofakroken....

Så mens vinden uler, og regnet plasker, så har jeg det egentlig ikke så ille....

Med litt høstpynt inne, og levende lys, og heidimannen på kveldsskift, Så tyder det på en stille kveld. 

Og det er egentlig veldig godt
.Formen er ikke tilstede om dagen, og  skrotten er egentlig ikke like glad i høsten som tankene og hodet.
Jeg får ikke gjort alt det jeg har hatt lyst, og tenkt jeg skulle gjøre. 
Symaskinen og en bunke med prosjekter venter på meg...  jeg har litt oppussing igjen på "furterommet", selv om det ikke er så mye igjen...
men jeg regner med at det kommer bedre dager, der jeg kommer i gang...

I mellomtiden, får jeg gjøre det jeg kan og klarer.... Så jeg strikker  imellom alle lange hvile-, og sove-pauser,
Jeg er nok litt seint ute med noen av planene mine der også, men bedre sent enn aldri.
Sommerkjolene kom sent i år, men denne har jeg strikket til eldste barnebarnet....



Den er i fra PT-design, og en annen fargevariant enn den til den yngste


Litt trådfesting.... så er de i boks, alle tre :-)
(Men jeg skjønner ikke...den lysebrune på den lilla kjolen, ser fin ut i virkeligheten, men på bildene blir den skjærende.... Skulle nok hatt en annen lillatone der, Men helt ærlig.. den ser bedre ut i virkeligheten... hehe)

De kan brukes med tights og en genser utover, tenker jeg. Og som hun eldste sa... Så bra, for da blir jeg ikke så varm på armene
Jeg hadde planer om å starte monteringen av Mariusgensern jeg har strikket. det er bare å sy, klippe og montere armene... 
Men etter å ha rotet bort et garnnøste, en saks, og to nåler, bare mens jeg sulle sette i markeringstråden, Fant jeg ut, at jeg kanskje venter til senere, når jeg er uten hodepine, og når jeg får skrudd på harddisken i øvre etasje,, Og hvor jeg ikke har så lett for å gjøre noe som ødelegger den store jobben det er å strikke den. :-)


Imellomtiden holder jeg på med ting som jeg ikke kan ødelegge med tåkehodet, og som jeg  er spent på resultatet av...

Jeg strikker i Dale, Alpakka.. Et herlig, mykt garn. Det er nok ikke siste plagget i dette garnet, selv om det er ganske dyrt ( jeg får nok strikke små barneklær).... 
Denne er etter en litt eldre oppskrift i dra Dale.. 

Følg  med, følg med.... mer i neste episode....


I helgen fikk vi tatt ned resten av campingen, Alt unntatt å ta opp båten. Det var nok litt i overkant for mine krefter og være med på turen ut dit. men det er litt godt,som avslutning på en herlig sommer der ute..

Selv om mye av mai og juni, så slik ut der ute...

........ glemmer man heldigvis fort... når juli og august så slik ut....

Kun med noen få regn og tordendager innimellom...

Nå er det slutt for i år. Og en ny årstid,og nye dager framover. Og nye fokus...
Normalt kommer en lang periode med innetid for meg,. men de sorgene har jeg ikke tenkt å ta på forskudd, og jeg får finne ting å fylle dagene med.
Planene og lysten er det iallefall ingen ting i veien med...


Hagen har ikke funnet ut at det er høst, riktig enda. selv om jeg ser plantene begynner å komme litt på hell..
Men selv en grå regnværsdag så blomstrer det som aldri før...





Også inne i stuevinduet blomstrer det enda...


Jeg må også ta med, at selv om jeg syr, strikke og hekler til barnebarna....  
så kommer jeg over ting, jeg ikke klarer å la være å kjøpe..

Disse klærne fant jeg her en dag, og klarte ikke å la være...




Ett sett til hver av barnebarna..... Genseren har nydelig korsstingsbrodert hestehode..
Gleder meg til å gi de disse :-)

Nå skal jeg grave meg ned i teppet og sofakroken igjen, og kanskje få fyr på peisen etterhvert,,,,,

Ha en fin kveld alle sammen...

Legger tilslutt med et bilda av en av mine  prosjekter,og det som jeg skal lage i bursdags/julegave til meg selv (tror jeg )




Odajakka i fra serien "Hjem"
Jeg har bare bestemt meg for at de "nesten ferdige" prosjektene skal lages ferdig først

Klem Heidi

post signature

Ingen kommentarer: