mandag 13. mai 2013

Starten på en sommer??


Titter innom igjen en tur. Det skjer ikke så mye produktivt om dagen, selv om jeg fremdeles har en lang liste med planlegging...


Jeg har fått ferdig t-skjorter til småjentene, slik at de får maken til bestefar sin. Bare med rosa armer og rygg, og puffermer.

Et skjørt til hver av de nå, så er det et sett ferdig. Jeg har funnet mønster, og det blir ulike skjørt til hver av jentene.

I helgen har vi styrt med å selge den gamle campingvognen.
Og på søndag var guttene mine så snille at de hjalp heidimannen med å sette opp forteltet på campingvognen som vi skal ha selv.
Jeg synes det har vært for vått og kaldt å ligge på campingen foreløpig. Med en litt rusten form,er det ikke mye vits i å sitte der ute å fryse. Men nå er iallfall teltet oppe, og vi kan ta det i bruk, når vi har lyst.



jeg gleder meg virkelig til å komme i gang...
 Foreløpig er forteltet bare et kjempestort tomt rom, Her er det plass nok. Møblene får vi montere når vi skal utover igjen....



Utsikten er upåklagelig. Nær nok vannet til å høre bølgeskvulp, og kjenne lukten av sjø..
Og langt nok opp, til å  ligge i le for det verste av vær og vind.
Jeg synes vi har verdens beste plass, på verdens flotteste lille campingplass...

Heidisønnene fikk også tid til å kaste noen kast med fiskestengene, og det ble 3 torsk, og en sjøørret som fangst.
Jeg må nok ut med fiskestanga  og ta opp jakten med de, tenker jeg, Fiske er noe av det morsomste, og den beste avkoblingen jeg vet.
Min store feriedrøm, utenom å være på campingen, er en tur til nord Norge, for å prøve fiske , gjerne i Lofoten. Bare formen blir litt bedre, så blir det nok en tur.... og en tur på havfiske..

I mellomtiden, holder jeg fremdeles på å gjøre dagene så gode som mulige,
I dag ramlet denne boka ned i postkassen min. med masse herlige symønstre....

En bok med mønstere, laget av bloggere...

Denne tror jeg nok at hu mor selv må ha et eksemplar av. Jeg har liggende et stoff, som jeg kunne tenke meg å prøve den i,

Her er det noe for noen og enhver, både små og store.......



I tillegg har jeg denne boka, som jeg skal lage litt i fra.
Resten av det stoffet med biler ( jeg ender nok på stoff og stil, og kjøper litt mer snart, tenker jeg :-)), skal gå til sommerklær til to små gutter, en på et par mnd, og en på vel ett år.... Og i denne boka finner jeg litt av det jeg skal lag,,,,

'
Side jeg ikke er i form til så mye på symaskinen om dagen,  prøver jeg å holde meg litt aktiv med litt annet, som passer til tempoet mitt...

Jeg har startet på litt hekling, for å lage slike kjoler som på bildet til  høyre (klikk på bildet for større utgave)
Om det blir Hello Kitty, eller annet stoff, har jeg ikke helt bestemt enda. men jeg har en rull på 5 meter med dette stoffet, som jeg kjøpte for 100 kr på Jysk..
Og jentene er glade i det...

Og jeg holder på å pusle med blomstene mine. Her er det pass, som enhver hund eller katt kunne vært misunnelig på.... Planter flyttes, omplasseres, bæres ut og inn, og vannes, klippes, Lages stiklinger osv....


Det er som en naturpark enkelte steder her inne. Men koselig er det


Og plantene blomstrer og trives, enten de er ute eller inne. Dronning Ingrid,er spesielt nydelig.....





Jeg har til og med funnet fram sykkelen, den ene av to jeg har... men ingen av de er gode å sykle på..

Jeg venter også på at en tåre ( Fuchsia) skal blomstre. denne sådde jeg ifjor,men den blomstret ikke forrige sommeren, men nå står den full av knopper..
Og den ene er kjempestor..
Nå skal jeg pakke meg ned i et teppe i sofakroken, og drømme meg inn i  de nye sybøkene,og planlegge litt IGJEN

Ha en fin kveld alle sammen....
Klem Heidi



post signature

1 kommentar:

Winkel's Crazy Ideas sa...

Du lager så mye fint, går trått her, men litt kreative prosjekter blir da ferdige. Fikk boken handmade av mamma, så mye fine oppskrifter. Har plukket ut et par jeg vil prøve meg på. Koselig med alle de fine blomstene dine og så gøy at campingvogna begynner å bli klar. Håper syttende mai uka di blir fin. Gruer meg litt til alt støyet - som jeg sliter med, men med øreproppene inne og solbrillene på så skal det nok gå i år også :-). Klem Pam