søndag 5. mai 2013

Endelig litt varme


Endelig ser det ut som vi får litt vår, og varme-
Endelig kan man pusle litt i hagen, og forhåpentligvis, snart få satt opp campingen

Heidimannen har jobbet denne helgen,og starter nå på en friuke. Og kanskje får vi ordnet til med fortelt, og innflytting på campingvogna.
Men vi har også en bil, som skal få en ny motor i nærmeste fremtid. Så det blir nok ikke å sitte stille denne uken.

Heidimannen fikk endelig litt av det jeg syr.
men å finne mønster på herreklær, det er ikke helt enkelt.
Så jeg fant fram en gamme t-skjorte, som jeg brukte som mal

Stoffet er i fra Stoff og stil. Og det er valgt ut helt selv, av heidimannen.
Jeg brukte mørkeblå rygg,armer og halskant, for  å dempe ned fargene litt
jeg synes den ble fin. Og heidimannen var veldig fornøyd, og den passet perfekt



Jeg synes stoffet er morsomt. Det er en del igjen, så jeg er underveis med en til hver av småjentene (barnebarn), sm kommer til å synes det er stas med lik genser som bestefar. Enda skal det være litt igjen, så jeg tror jeg kanskje skal lage et par smågensere, og legge ut for salg.

Kaos på kjøkkenet hr jeg fått til,om ikke annet. Her er arbeidskroken, med en salig blanding av symaskin,prosjekter,  mokkabønner, og blomster.
Vanligvis rydder jeg av bordet når jeg holder på, men nå var alt ferdig klippet, og jeg har gjort litt annet i dag,  så det har det ikke blitt så mye sying. Jeg holder på med to t-skjorter til jentene, samtidig med hver sin tights i  et sportstøy stoff, som var en rest i fra restebordet på stoff og stil..

Og med ulike sy teknikker, som sying med tvillingnål, rynking med undertrådsstrikk, osv, så  syr jeg litt på hver, ettersom de ulike plaggene skal syes med det jeg holder på med, for å slippe å skifte nåler, spoler og sneller i ett sett.
Også prøver jeg å lære meg at det ikke gjør noe at ting ikke er ferdig, før jeg begynner på det. Det gjør faktisk ikke noe om jeg holder på noen dager, med et prosjekt
Jeg er LITT utålmodig, men får stadig svi for det.....
Tightene ble ferdige nå¨i kveld. Det er bare å sette i strikk i livet på de. 
Jeg tror kanskje ikke strikk i livet er nødvendig, men jeg setter i for å være sikker.
Disse ble ordentlig knall rosa, og blanke og fine..
jeg tror kanskje det må bli noen skjørt til disse, og t-skjortene. prinsessene skal gjerne ha på  kjoler og skjørt om dagen-
 Ute på verandaen i dag, har noen av de store pelargoniaene fått lufte seg i skyggen- Solen får vente litt til, her taes det gradvis som med ungene :-)
Løytnatshjertet er på full fart opp i solveggen også. Deilig å se det spirer og gror...
Tulipanene begynner å få knopper, og jeg har vannet de første gangene ute i solveggen
Frosten har vært litt hard mot en del av platene i vinter, så jeg er spent på hva som har overlevd.


Nå er alt inne igjen, og en stille kveld med hjemmelaget pizza
Og en tidlig kveld i kveld.
Heidimannen er sliten etter en hektisk jobbeperiode de siste ukene, og Jeg er litt utladet etter å ha vært på tur med Heidimammaen, først på åpningen av en foto og maleriutstilling, med de nydeligste bilder, og senere en tur på sushi-restaurant..

Jeg avslutter med et par bilder av de nydelige pelargoniaene som er i blomst.... ( husk du kan klikke på bildene for å se de i større utgave)

Ha en god natt,og en flott ny uke...








post signature

1 kommentar:

Tins roser sa...

Som det blomstrer hos deg. De fineste pelargonier og planter som gror i solveggen din.