lørdag 4. mai 2013

Sommerklær og prinsessebesøk

(du kan få større bilder ved å klikke på dem)
  Jeg fortsetter å sy klær til meg selv,
Med og uten hell...

Her er en Tunika/skjorte til i bomull i fra Stoff og Stil. Og mønsteret i fra et Symagasin i fra 2007
Det er ikke så godt å få tatt gode bilder av den, men stoffet er smalstripet hvit, og blå, med  broderier nederst..

Noen ting er ikke så vellykket
Jeg har de siste årene lagt på meg noen kilo, og føler meg ganske stor... Nå jeg skulle sy meg kosebukse i jersey, valgte jeg å gå opp til XL størrelse, for å være sikker på at jeg fikk en løs og ledig bukse.
Butikkkjøpte størrelser er ikke alltid lett å gå etter, for der har jeg bukser fra M og oppover, til akkurat XL

Men buksen ble "litt" stor
Jeg synes det ble morsomt.... Vi fikk oss en god latter her.
Kanskje dette hadde vært bukse for Oblix????

Idefix må i gang med å sjekke nye plagg...
Jeg la tunikaen på gulvet for å prøve å ta et fint bilde av den, men da var han plass......

  Det


Og den ble godkjent... 
Så nå gjenstår det bare å prøve den på meg selv....

jeg hr hatt besøk av prinsessene i dag også,og  fått sendt med noen av klærne jeg har laget til dem.
Kjempekoselig å ha de på besøk, savner å ha de daglig rundt meg 
De er bare herlige
Christine flyttet inn i Sunniva-kjolen, og nektet og komme ut igjen......

Andrea var mer opptatt av kjepphestene og eplene og sjokoladeskåla. 

Nå skal jeg krabbe under dyna. Heidimannen har arbeidshelg, og i morgen er det meldt regn, så jeg tenkte jeg skulle prøve en tur på symaskinen igjen. Eller iallfall begynne å tegne litt mønstre og klippe til
Det er alltid godt å klippe til flere prosjekter når en først er  i gang, for så å ha flere ting å  sy på, når en er i gang med det..Jeg har noen t-skjorter og litt babytøy  på planen, sammen med flere sommerkjoler. Christine er ordentlig kjole-jente om dagen. så da er det bare å henge i 

Så får vi håpe sommervarmen, eller iallfall varmere vær, som de har meldt, kommer i fra søndagen, For heidimannen har fri hele neste uke. Og jeg kunne gjerne tenke meg å komme i gang på campingen, samtidig som de skal reparere bil her. Godt med litt godvær, til å gjøre tingene som skal gjøres ute.
Og jeg gleder meg til å pusle i hagen...
Pelargoniaene lengter ut. Flere og flere kommer med blomster, i alle toner av rosa, laks og rød, fylte og enkle. 
Jeg skal ta litt bilder i dagslys
Tåren som har overvintret, blomstrer også snart... men så lenge det krabber under 0 på natten, får de bo inne...
Og jeg ønsker meg en ny rose til hagen... en David Austin rose. Jeg har ikke bestemt hvilken enda, men må  se litt hva butikkene har....


Ha en god natt, og en fin helg
klem Heidi




post signature

Ingen kommentarer: