søndag 28. april 2013

Jeg er utrolig heldig ...

..... jeg kan gå rundt her og surre i min egen verden, alene.. og det gjør ingen ting.

jeg forstyrrer ingen med det. Og egentlig er det veldig greit, her inne i min egen lille verden. her er jeg godt kjent, og jeg kjenner den ene som er her inne.... meg

En stille og rolig helg, med litt laber form, og en heidimann, med en ordentlig manne-influensa..
Sønnene mine har vært en tur på Holtefjell i hele dag. De har vært og ordnet på den gamle seteren til faren sin.

Så er det deilig å pusle for seg selv her hjemme.
Heidimannen er virkelig syk, med halsbetennelse, pencelin,og hele pakken, og tar verden med ro, selv om han har vært en runde etter deler, til en syk bil i dag.... Og kjøpt roser til meg




En nydelig bukett med roser... jeg er utrolig heldig ..

Jeg derimot, har ikke gjort et fornuftig slag i hele dag. Jeg har sovet lenge, faktisk helt til heidimannen hadde gjort alle sine ærender, besøkt sin svigermor, og kjørt min niese..Det føles som luksus...


Jeg har datet Ole Lukkøye og symaskinen vekselvis i dag. Og jeg har overrasket meg selv med å gjøre ferdig en sommer-tunika til meg selv
Forrige fredag var jeg og handlet litt stoffer på Stoff og stil, som skal bli til litt sommerklær til meg selv, t-skjorte til heidimannen, og litt til barnebarna
men før jeg begynner på det, fant jeg ut, at jeg burde  teste ut litt størrelser-

Jeg har funnet fram noen mønstre i Symagasinet.. men siden jeg ikke har sydd til meg selv i fra de bladene tidligere, tenkte jeg å sy et prøveplagg,
Jeg var usikker på hvordan størrelsene i de bladene er, og fant derfor fram et stoff jeg kjøpte på restetorget på Stoff og stil i fjor sommer. Egentlig et nydelig gult bomullsstoff, med broderier i hvitt og sølv. Jeg har bare ikke funnet ut hva jeg skulle sy av det tidligere.

Jeg ble fornøyd med den, Den ble slik jeg hadde håpet den skulle bli. jeg har puttet en svart genser inn i ,så den blir lettere å se... 
Jeg hadde litt lite stoff, så jeg måtte jukse litt med å h stoffet feil vei på halve rysjekanten nederst. jeg tok det bak,så ser jeg det ikke selv
Og da er det nok ikke der...
Iallfall ikke min verden....

Senere har jeg tegnet og klippet litt til...
Og laget det totale kaos på kjøkkenet..... igjen....

Det er godt man har stort kjøkkenbord. Her er det plass til mye tegning og klipp....

Her holder jeg på med en ny tunika. I det nydelige bomullsstoffet som er på bildet under..
Håper denne blir så fin som jeg tenker meg også



Og videre er det en deilig myk jersey, kose-mose-bukse som er klar for klipp.. Litt vågal i stripete stoff. men jeg ville ha akkurat det stoffet :-)
Men klippingen skal få vente til i morgen..
Frokosten,,, tja den blir nok ikke ved kjøkkenbordet imorgen..
Men i min verden er det helt ok, å spise frokost under et teppe, foran pc,eller tv en søndagsmorgen.. 

Mens jeg har gått her i min egen lille verden og sullet. Har jeg tenkt masse på hvor mye jeg har å være glad over, Og jeg skal ikke ramse opp alt det her og nå. Men jeg har et par veldig gode venninner, som jeg setter utrolig pris på.
Og jeg har et par gaver jeg har fått av dem, som jeg ikke tror jeg har vist fram her. Og det er skammelig. men her kommer de :

det ble ikke så godt bilde, men disse tre dukene hr en av de heklet til meg. De har " bodd" på bordene nå i vår. Jeg synes de er så herlig vår-grønne. Og jeg vet hvilken jobb som  ligger bak....

(Hun har egen side på FB, som du kommer til, ved å klikke på bildet)


Den andre av jentene lager lys. Dette er så nydelig , at jeg hr ikke våget å ta det ut av plasten før nå. Det står til pynt på kosnsollbordet mitt,sammen med ting som betyr noe spesielt

 ( hun har forresten en egen side på FB, for de som ønsker det. bare si i fra, så skal jeg sende link til gruppen )
Koselig å ha i tankene på en stille dag. jeg ER  utrolig heldig...

Vi avsluttet med å kjøpeferdigmat her, når guttene kom i fra skauen. Noe vi sjelden gjør,men det var deilig å slippe å lage mat. 
Nå skal jeg krabbe under dyna, og lade til en ny dag, 
Så får vi se om jeg fremdeles går og befinner meg i min egen verden, eller om jeg  deltar litt i andre også

Ha en god natt alle sammen
post signature
Klem Heidi



Ingen kommentarer: