tirsdag 29. mai 2012

Sommer.. eller en forsmak på den…


Det er visst veldig stille i fra denne kanten om dagen.

Grunnen er blandt annet de to herlige frøknene til mormor,  på bildene under.
Heidimannen og jeg har de hos oss annen hver uke, de timene mammaen er på jobb, fram til det er en barnehageplass til de.
Heidimannen jobber ettermiddag/kveld, så han er hjemme på formiddagene, og da er det bare 2-3 timer jeg har de alene. Men med en kropp som gjør som den vil, så tar det litt på. Men de er så herlige, så jeg ville ikke gått glipp av dette, og den gode kosen, og kontakten vi får, for alt i verden.

Mai 2012 020Mai 2012 030
Sist uke var det ordentelige varme dager, og badebasseng var høyt på ønskelisten.

Mai 2012 045
Disse to koste deg , og plasket, helt til mormor måtte tømme ut vannet, da de var blå på lepper, og iskalde..

Maken til blide og herlige jenter, skl man lete lenge etter















I helgen reiste heidimannen og jeg på campingen for å slappe av litt.

Nå begynner det å bli ferdig inne i forteltet. Og jeg synes selv, det ble akkurat slik jeg hadde tenkt meg, kjempekoselig

Camping mai 2012 001
med nye kurvstoler.. og et teppe over den gamle sofaen…. En kurvhylle…

Camping mai 2012 009

Og ett nytt spise… pusle-med-hobby-bord.. og en oljelampe…
Oppe på bordet, den synes ikke så godt. Står en ny urt jeg fikk tak i—Ananas-mynte. den har en herlig ananas smak.


Camping mai 2012 007Camping mai 2012 001
Bilen var lastet med litt stoffer… og symaskinen, som skal stå fast her ute







Camping mai 2012 002

Jeg begynte så vidt på en t-skjorte, men slet litt med den tynne jerseyen på maskinen, så den blir gjort ferdig her hjemme, i stedet
Camping mai 2012 006
Her er utsikten min i fra plassen ved kurvbordet, mens jeg pusler med symaskinen-
Det ble ikke så mye sying i helgen. Jeg plundret litt med maskinen, og var egentlig så sliten av varmen, at det var herlig bare å slappe av
Lørdagen kom sønner, og svigerdatter på grilling.
Og min herlige svigerdatter hadde med seg en nydelig, stor bukett med forglemmegei. En v de nydeligste blomstene jeg vet. Sammen med liljekonvall, som blomstret overalt…
Camping mai 2012 001
Vi hadde kjempekoselig grilling og litt fisking, sammen med ungdommene, før en noen herlige nye naboer kom på en visitt på kvelden.
Søndagen var vi på grilling hos noen andre naboer.. en polsk,-italiensk-svensk grillaften, med godt drikke til
Resten av tiden ble for det meste brukt til å lese, og slappe av.
Camping mai 2012 003Camping mai 2012 006
Han far sjøl med Jo Nesbø, og hu mor med to bøker.. siden jeg ikke klarte å bestemme meg for hvem jeg skulle lese, så leste jeg litt av hver….

Camping mai 2012 012

Jeg må jo legge ut bilde av den her… Jeg er ikke noe stor tuija-fan.. men nå har jeg kjøpt mitt livs første , for å ha på campingen. Den er en del av planen for utearealet.. Ikke verst når man er 47 år.. hehe





Vel hjemme igjen har jeg rigget utekrakken min, selv om det ikke er like varmt… så er det deilig å slappe av ute på dagen
Camping mai 2012 004
Nå skal jeg se om jeg får rast inn og lest rundt på litt blogger, før det øyeblikkelig er kvelden. Så skal vi se om ikke symaskinen får jobbe litt i morgen. Jeg har så masse planer

Ha en fin kveld.. og en kjempeflott onsdag.... endelig har jeg funnet ut hvem dag det er ... Har vært sikker på at det var mandag i dag

Klem Heidi

2 kommentarer:

I en Sving sa...

Så deilig med canpingliv og besøk av de søte jentene. Så snill du er som hjelper de med å få kabalen til å gå opp frem til barnehageplass er i orden. :)
Kos dere på campingen og i badebassenget :)

Winkel's Crazy Ideas sa...

Hei Heidi :) så koselige bilder, skjønne jenter. Det siste bildet med den gode sitteplassen, den så fantastisk koselig ut! Har måtte gi opp campinglivet her, kjempetrist for det er så hyggelig, men jeg klarer ikke alle lydene. Når ungene er blitt større, så vil jeg prøve igjen. Ha en nydelig dag :)