lørdag 30. april 2011

En stille lørdag


En deilig lørdag, og det meste av den er tilbrakt på verandaen, og bare kost meg
Heidimannen har jobbet i dag, og sønnen jobbet natta, og har, etter en del ærender, sovet.

Så det har vært en stille dag.
Jeg måtte i butikken en tur, og på turen hjem, kjørte jeg med rullestolbilen min nedom elveparken.
Det var så deilig med en tur ut i frisk luft med lukten av hegg, og varm bakke. Det er bare nydelig




Det er fint langs elven, i elvparken, Og i dag var det helt herlig der nede

Angret bare på at jeg ikke hadde med kaffe, så kunne jeg sittet her og filosofert
Ingenting er så avslappende, og vspennende som vann...............

men jeg fikk nok heller reise hjem til den kaffekoppen. For samme hvor lenge jeg satt, og hvor tørst jeg prøvde å se ut, så ble det ikke kaffe på meg

Her hjemme blomstrer de i kriker og kroker. jeg synes det er så koselig, og fint, men siden vi fremdeles (hele3 kvarter enda til det er det Mai) er i april, venter jeg liksom på at naturen skal ta igjen for disse fine ukene, så jeg våger ikke plante ut mer enn stemor i bedene enda.
Pelargoniaene kan bæres ut og inn, etter temperaturen

Tulipanene sprang ut i dag, iallefall de to første, og disse synes jeg har så fine farger

 Her er de åpne, og filmet i fra oven

Jeg skulle hatt bilde av løytnanthjertebusken også, for den er like før springer ut, men jeg får ta de i dagslys

Jeg kastet sammen en liten eplakake,



 Og mens den godgjorde seg i stekovnen, så plantet jeg om noen småplanter..
 Og tok sjansen på å la de bli stående i det enorme drivhuset mitt.....

 Jeg kan liksom ikke se meg mett på fargerike, og nydelige blomster, derfor ett par bilder av de her :-)
 Nymalt, og traktet indisk malabakaffe, og fersk eplekake med krem


 Puslet med resten av kjolen til min niese Julie, jeg hadde igjen litt på skulderstroppene, og feste de, Nå er det bare å prøve før jeg syr i knapper og hekler knapphull, Den kan legges inn og ut litt i siden


Så her endte jeg , med eplekake, og en mann som kom hjem i fra jobb, og holdt meg, kaffekanne og eplekaka med selskap.

Nå har jeg fått ett aldri så lite friskluftsjokk, tror jeg, så det er snart på tide og trekke dyna over seg.
I morgen er det på campingen og ordne litt til sommersesongen for heidimannen.
Ha en god natt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skal si du fikk gjort mye !
Herlige bilder av alle blomstene.
Jeg har en bukett på bordet her som jeg har plukket rundt på eiendommen vår. Der er det litt av hvert og jeg nyyyter synet av blomstene...
Men nå fikk jeg lyst til å lage eplekake ;)
Ha en fortsatt fin søndag.
KLEM ☺

Laila -Karin sa...

Hei Heidi
Du ble vinner av aprilgaven.
Sender du meg adressen
er pakke snart på vei.
Min mail adresse er
lailakarin.gundersen@gmail.com