onsdag 12. juni 2013

Sommerlige håndarbeider...



Jeg måtte prøve meg på kjolen i fra Dalegarn, med heklet topp og sydd skjørt...

Her er den i 3 årsstørrelse, med fersken farget topp, og et morsomt stoff, med søte jenter i skjørtet

Jeg har laget en i ca 1 års størrelse også, i stoff med fugler, i fra Jysk...
På  nåla, har jeg nå en i lilla, som jeg prøver å forstørre mønsteret til 4 år.. Den kommer senere 
I tillegg har jeg bestilling på en til ei lita herlig frøken, i fersken eller rosa... Jeg skal se an hva jeg har av stoffer til.....

Siden heidimannen jobber 4 skift om dagen. Dukker det brått opp noen friuker. Og sist uke, var en slik uke. Den tilbragte vi i campingvogna. Deilig å ha startet campingsesongen på ordentlig. 
Det var ordentlig kos med en hel uke der ute. Og til helga går turen ut igjen, om det ikke skjer noe spesielt,

Deilig og avslappende å komme seg vekk litt. Selv om mye av det jeg gjør der, gjør jeg også hjemme. Men der ute er det ikke dårlig samvittighet for noe en burde burde,, eller skulle ha gjort..
Og vi trengte det nok begge to. De to første dagene husker jeg knapt noe i fra,
Og jeg har sovet sm en stein der ute, fisket litt, og slappet av....


Dette er litt av det jeg har holdt på med der ute... En lille tpp til eldste barnebarnet, og en heklet rosa til minste... (jeg gav opp den rosa da jeg kom hjem, siden størrelsen virket så feil)
Og noen god bøker....
Jeg må bare vise fram hva jeg fant i butikken på tur ut.... Gode gamle stupedamen......

Ellers var vel ikke været hele tiden det beste, men stort sett var det opphold, litt kaldt på natten, men deilig når sola kom fram
Og en dg med litt regn og torden......



Men også fine dager. Og det rare er, mens det meste av Norge, og mye av Europa sliter med flom, Var det utrolig lavt vann i fjorden. Båtene lå nedi bunnen, nesten hele uka....


Vi ruslet oss små turer, i nydelige omgivelser...

 Plukket liljekonvall..

Og har hatt koselige besøk.....



Og jeg har sittet og sett på rare ting på vannet.... Man setter pent i fra seg ølboksen (selv om det var den først), når mn ser det kommer ei boble kjørende midtfjords... Og tror en ser syner ( eller har drukket litt MYE)

Senere på dagen km denne konvoien seilende......

I helgen fikk vi masse koselig besøk...
En nevø sto plutselig i Holmestrand, med campingvogn, og ville gjerne komme på besøk......
Kjempekoselig, sammen med samboer, og lille herlige Fredrik.
Rett etter kom begge heidisønnen også, og Rambo (Alaskan Huskey)


En herlig krabat å tilbringe helgen sammen med.....



Det ble en helg, med masse fisking, skravling, og grilling.....
Mens hu mor sjøl, for det meste satt med bena høyt.... med eller uten ullsokker... og med eller uten håndarbeid....



I uken har jeg hatt besøk av verdens flotteste venninner. Og dette nydelige lyset, med et herlig dikt, har den ene av de laget til meg.
Jeg er utrolig heldig

Nå skal jeg krabbe under teppe og slappe av...
Ha en god natt og en fin uke
post signature

Ingen kommentarer: