lørdag 5. november 2011

Sovepose!

 Nå er det otdentlig høst ute.
Og med en ordentlig gråværslørdag, hvor det aldri ble lyst,
Har det vært deilig med kaffekoppen, symaskin, og sofaen... om hverandre, Omtrent som sånn rundløype i gymtimen på skolen.....
Det har vært bare meg og dyrene hjemme i dag, da heidimannen og heidisønnen har tilbrakt dagen med å skru på et nytt eksosanlegg bilen til heidisønnen-...

Jeg fikk gjort ferdig en sovepose. Den er sydd i tynn, og myk fleese... egentlig enda et teppe i fra Hansen & Dysvik.  Og  lille Andrea som jeg har tenkt på med denne, er veldig glad i hunder...
Foret er flanell.. Og den er sydd, så den kan brukes både med fleesen og med flanellen ut,.. eller inn..
Siden jeg ikke hadde mønster til denne, så blir det spennende å prøve den..

maken til denne har jeg vist før. den er også laget av fleesteppe i fra Hansen & Dysvik.. Det blir rimelig metervare. Og er en tynn, behagelig fleese..
Denner er til en niese på 7 1/2 år. Og har endelig fått levert den, og den passet :-)

 Idefix, synes det er kos mens mor sitter ved symaskinen, og følger etter for å ligge ved siden av
Ha en fin kveld, og en deilig søndag... med cupfinale..  imorgen.. blir vel nesten som å være alene, så da kan det hende jeg får laget en slik sovepose til...
klem i fra
post signature

2 kommentarer:

Tins roser sa...

Heldige barn som har deg til bestemor og tante!

Klem fra Unn :)

Bondekona sa...

Uhmmm..den så deilig ut, den soveposen.
Jeg bruker også fleecepledd til å sy av.
:)