onsdag 21. juli 2010

Hvem er jeg når jeg lukker øynene




Enkelte ganger i livet
Kommer man til et punkt
Der man plutselig ikke
Lenger
Kan se i speilet
hvem man er…

Tidligere har bildet i speilet
Vært så klart.

Nå er det som etter en dusj

Dugget og uklart
Bare noen omriss


Tidligere så jeg:

Kona til….
Og senere
Samboeren til…

Jeg så mammaen til..

Jeg så hun som sto på døgnet rundt
Og var

Ei duganes jente
Den som fikk til det mest

Hun som ”ikke var redd
For å
Ta i et tak”…

Jeg så en jente som ikke
Alltid

Følte det slik

Som mange ganger
Var usikker og
Redd

Men ville ikke vise det

Jeg så hun som tross
Sykdom
Tok utdannelse
Og begynte på

Ny runde

Med å klare ”alt”

Den på jobben som var med på …

….Det sosiale..
…..reiser, kurser
og seminarer
……Når det trengtes en ekstra hand
enten i ferier
eller
overtid

som hadde opp til 3 jobber samtidig…

og storkoste
og danset meg gjennom dagene


jeg tok meg tid til…
å hjelpe
der ungene trengte
litt
ekstra

…når naboene og familie
trengte
noen..

hjelpe barn i gjennom
barnevernet

lese ett eventyr på sengen

ha sosiale lag
,med både
venner
og familie

ha åpent hus
for venner, familie
og kjente

både voksne og barn

ha et soverrom ledig
når noen trengt en seng……

Nå klarer jeg å dusje

Om jeg er heldig…….


Livet gjør noen bråstopp

Og plutselig dugger speilen..

Jeg må lukke øynene..
Kikke innover
Og
Se hvem
Som skjuler seg der

Ikke bare den som alle andre har sett…

Det er vanskelig å se hvem jeg er…

Ingen kommentarer: