søndag 13. april 2014

Tittei !!



Nydelige roser i fra Heidi-mannen

Da skal jeg kanskje prøve meg på et lite innlegg igjen.
Det har vært tørke på innleggene her leeeeenge. Ikke av noen spesiell grunn, annet enn at jeg ikke har kommet i gang med å skrive. Og tiden raser avsted..

Jeg har en datter som startet opp en  blogg (om du klikker på ordet " blogg" kan du titte innom ),  og ble litt inspirert til å skrive litt igjen
Håndarbeider har jeg nå holdt på med hele tiden, og det har blitt en del som ikke har blitt lagt ut her, men jeg får ta igjen litt etter litt

Nå er det påskeferie i heimen her. Og har vært det ei hel uke allerede. Heidimannen jobber 4 -skift, og da kommer det en friuke, hver 4 uke, Og nå falt den ut uken før påske, samtidig med at han fri i påskeuka..


Denne uka har vi tatt det rolig her hjemme. Slappet av og kost oss. Over er bilde av en ny spisestue jeg kjøpte for noen uker siden.
Vi har ikke så stor plass, så da den forrige spisestuen gikk i "arv" til datteren min, hadde jeg bestemt meg for at jeg ikke skulle ha spisestue her mer... Men det gikk en stund, så havnet denne i stua. Bordet er til å trekke ut, så går det da noen rundt bordet. Og i tillegg har vi langbord på kjøkkenet. Koselig å ha litt sitteplasser, spesielt i høytidene
Ellers har vi "bare" kjøpt oss en nyere bil, med navnet Sigmun, denne uken.....



Nå håper jeg den er klar, så vi får den i morgen. Må si jeg gleder meg
Og Heidimannen har hatt en sjau på boden/vaskerommet. At det er mulig å sue så mye inn på 4 kvm (eller hva det er ), det skjønner jeg ikke at er mulig. nesten 6 søppelsekker ut. Enda er alt jeg trenger der inne...
En bod/vaskerom blir aldri noe delikat rom å vise fra, iallefall ikke når det ikke er større enn her. Men med hyllerog trådkurver på den ene siden, og et opphengsystem til det mest, på andre veggen, Så synes jeg det ble veldig praktisk ,,


Vi har vært en tur på campingen, som åpner denne helga. Vi har ikke begynt å gjøre i stand for sesongen enda, men det kan hende vi kan få gjort i løpet av uka. Vi får se. Vi tar en dag av gangen


Ellers er det rolige dager, men litt god mat, og håndarbeider.
Det har ikke blitt så mye sying, siden formen er slik at det er litt tungt å tegne, og klippe om dagen. Men det kommer sterkere tilbake snart.

Akkurat nå holder jeg på med en barnegenser til minste barnebarnet, med bambier på...


Samtidig som andre slapper helt av



Påske eggene er kjøpt inn, men en liten tellefeil, gjorde at jeg mangler to... og godterier.. Men de skal fylles i morgen, om jeg kommer meg til butikken 

Jeg har funnet fra påskehøna, og en hane....


Og perle-påskeeggene mine


 Og mors vin-påskeegg

 Og det tror jeg holder med påskepynt for i år.

Nå er det klart for å krype under dyna her. Innlegget ble litt oppstykket og tynt, men det er iallefall en start.

Under her legger jeg litt bilder av noen av strikketøyene som jeg har hatt siden sist....

Et par deilige å tykke tøfler, med oppskrift i fra Drops



En kortermet jakke, også i dra Drops Og to Traktor-marius-gensere. En i str 2 og en i 4 år..



Litt har jeg sydd.. En topp til minste barnebarnet...



En stor bunke med OL-luer....

Og en tunika til hver av barnebarna. Den ene i alpakka, og den andre i bomull...






Ingen kommentarer: