mandag 20. januar 2014

En hilsen i fra sofakroken....

Hei og hopp. Et lite livstegn i fra stua.
Her går alt som vanlig,. nesten .
Jula er overstått og overlevd. Stille og rolig. Roligere enn jeg håpet, men det kommer vel en sjanse senere. Vi fikk feiret julaften, vi har hatt besøk, og sett alle unger og barnebarn i jula.

Vi har etter jul får feiret eldste barnebarnets 7 årsdag, 
Og hverdagene er godt og vel tilbake.
Jeg holder på å lære meg å sette smertestillende sprøyter på meg selv om dagen, og det var ikke fullt så lett som jeg trodde, men de virker, så da gjør jeg vel noe riktig. Jeg håper jo at jeg ikke skal trenge de så ofte, men når jeg må, så håper jeg de hjelper på dagene mine...

 Pus er fornøyd med at det er rolig dager, og koser seg i strikkekurven, eller helst på fanget, inne i strikketøyet

 Disse to settene  ble ferdig til vi var hos barnebarna den 3, januar.  Begge er stikket i ull. den ene i merino, og den andre i alpakka. Jeg tror det blir flere slike..Men først skal jeg gjøre ferdig litt jeg har sagt ja til å lage,

 Dette hentesettet i 0-3 mnd, mangler bare knapper. Så får jeg prøve å få på de før babyen kommer.

Jeg har hamstret inn litt til de neste prosjektene...

 En skappelgenser, og overdeler til barnebarna i fra et Sandnesmønster...



Denne boka fant jeg på tilbud, Her var det mye fint, g det kommer nok noen votter og vanter inn i mellom alt det andre.

her er et par selbuvotter, som bare mangler tomler. Det er meld mye kaldere framover, så det kan bli godt å ha på seg, de neste dagene. Bare å få ferdige




Ute har snøen endelig kommet, og den kom i rikt monn, når den først kom... Men når man bor som vi gjør, så er den også ferdig måkt, så den kan bare komme. Den isolerer også om det skal bli kaldt.



Pus tar det helt rolig, og koser seg inne i strikketøyet, og bekymrer seg ikke fr hverken snø, eller kulde....

Nå skal jeg krabbe meg i sofakroken, under et teppe, og nyte en varm tekopp, før sengetid..

Klem Heidi
post signature

1 kommentar:

ReidunA sa...

Så gøy å se alt det fine du har laget ,det er fint at vi har en hobby som gir livet mening , blås i hva andre sier og mener og strikk i vei , håper du får maaange gode og kreative dager , klem fra meg :)