onsdag 24. oktober 2012

Innetid

 

Ute er det herlig høst, og inne er det deilig å varmt.

Jeg er et ordentlig høstmenneske, og koser meg med denne årstiden. Det kan hende det henger i etter,alle de årene jeg har drevet gård, med  bla. melkekuer, Når høsten kom, så var en ferdig med lange tunge dager ute på jordene, med hesjing,silokjøring, osv.. osv.... Og en hadde bedre tid til innekos, skogturer, og andre ting, sammen med familien..(og det merkelige er, at når våren, og utetiden for dyrene, så tenkte en nesten på samme måte :-))

Nå er ikke kroppen like glad i høsten,og det fuktige været, som hodet. Og formen min er ikke den beste om dagen...
HER er en link til en side, for den som vil lese litt mer om sykdommen)

Forrige uke hjalp vi heididatteren litt med siste finish i leiligheten...eller jeg pekte, heidimannen og heididatteren jobbet.
Men så ble det fint, og to små jenter som var strålende fornøyd med hvert sitt egne rom



De har fått seg puser...Gjett om det var stas....

Og Christine har fått dukkehus, som bestefar (heidmannen) har laget
 
 
 
 
 
 
Men denne uka er det stille... og innhenting av krefter igjen

Det blir mange, lange dager alene,og inne,

Og da får man gjøre det beste ut av det.

Og i dag tenkte jeg at jeg skulle gi meg selv en gave, men siden jeg ikke kommer meg noen sted, så fikk jeg lage den til meg selv



 
Jeg fikk av meg selv, ett stikkepinne-etui, til de hundrevis (føles i allefall slik) av strømpe pinner, som flyter rundt her
 
Jeg feil beregnet litt på lengden av lokket, da jeg ikke tenkte på at jeg hadde to ulike lengder på strømpepinnene... men det ordner seg. Jeg hadde ikke noe mønster,fant bare fram et voksduk-rest, og en rest med litt tykkere stoff..... og vips,,,,,,,
 
 
Jeg har et eget lite etui til trepinnene, (i fra hobbyklubben.). en boks til heklenåler, og en kakeboks til rundpinnene (fram til jeg får sydd en mappe til de også)
 
 

 
Og en veske til å ha alt sammen i.... Jeg er litt fornøyd med å fått ordnet dette,og endelig fått laget den pinne-mappen....

Nå er det bare rydding i garnet igjen. Jeg har tatt i mot en del garn i fra ulike steder, noe er gitt videre, og nå skal jeg sortere resten, og gi mye av det til en integrering kafé/hobbyklubb som frivilligsentralen i bygda driver


Jeg tror jeg skal bruke prinsippet på den,til å sy nye mapper til sølvtøyet, etterhvert også.

Det går ellers i litt strikking her.. sokker..., luer, dukkevognteppe... og en liten tunika (mønster i fra DROPS)

Og nå har jeg begynt på en tunika til meg selv
 
Mønsteret er i fra boka, Norsk strikk som jeg var så heldig å få av heidimammaen i fjor.
 
Så nå koser jeg meg i sofakroken min
 
Litt rotete, men med varmeteppet (så jeg ikke fyrer de andre ut av huset)
Klementiner og druer i fra heidimannen, pc og strikkekurv..
Kan man bedre ha det??
 
 


 
Masse levende lys.....
 
Så avslutter jeg med et bilde av den nydelige blomstermuggen med blomster som heidimannen kom hjem med en kveld.
Koselig



 
Ha en flott alle sammen
 
(og om det er mye feil i skrivingen min, får dere bære over med meg, Dårlig form, betyr også at jeg sliter litt ekstra med synet... også er tastaturet mitt litt kranglete, spesielt mellomromstasten....)
 
Klem i fra
 
Heidi

2 kommentarer:

Tins roser sa...

Hallo Heidi, her er det like kreativt som det har vært, ser jeg. Det er tid for innesysler nå, jeg hekler om dagen. Ha en fin uke!

Elis lille rede sa...

Du er kreativ som vanlig ;) Har ikke tid til noe for tiden, jeg. Som du sikkert så på fb har jeg begynt å jobbe. Jeg har jo blitt litt bedre siden i sommer, og lommeboka skrek til meg at jeg måtte ut og tjene penger. Har vært heldig og fått en kontorjobb, men må pendle til Oslo hver dag i halvannen mnd for opplæring. DET er tøft. Men etter det, blir det inn i nytt kontor 5 min unna her jeg bor, og det gleder jeg meg stort til. Neste mål er februar, da er det ut av NAV og ordentlig lønn :)) Juhuuu! Ha en toppers kveld, Heidi.

Klem fra Eli:)