torsdag 26. desember 2013

Julefred.....

Jeg ligger her i sofakroken, innsurret i et deilig fleecepledd, med kaffekoppen innen rekkevidde. fyr i peisen, og levendelys, tv'en surrer i bakgrunn, og strikketøyet er ikke langt unna
Nyter julefred, og noen tanker...




Juleforberedelsene her i huset har gått sin skjeve gang; hybelkaninene har overlevd ,kakene uteblitt, juletreet kommer neste år. 

Men dette er bagateller og luksusproblemer.

Jeg har en herlig familie, og venner, som julen kan feires med, gulvet fullt av pakker, og kjøleskapet fullt av mat. Mens mange mennesker rundt om, mangler en eller flere av disse i julen. Aldri har det blitt delt ut mer igjennom våre snille foreninger og lag, som deler ut mat og pakker.... Mange har ingen å dele julen med, sitter alene.,,, sliter alene...

Mange sliter ekstra i høytider av ulike grunner....
Det vises ikke alltid uten på. Vi burde bruke litt tid på å være litt ekstra snille med hverandre, og mennesker rundt oss. Ta en ekstra telefon, besøke noen det er lenge siden vi har sett, Gi fremmede vi møter et ekstra smil.. Det trenger ikke koste noe, bare være litt hyggelig... litt medmenneskelig..
 

I dag, skulle vi egentlig ha vi ha vært i juleselskap, men dessverre klarer ikke helsa store selskaper lenger, Så jeg prøver å holde meg til de som består av familien.
Det er alltid vondt å takke nei. Men i dag har vi gjort det beste ut av det, og hatt ungene på en rolig middag her, i stedet. Kjempekoselig...


Nå er det litt strikketøy før senga.



Jeg har begynt på litt babytøy for en nabo. Koselig å gjøre det igjen også...

Ellers har jeg strikket en julegave...


En genser i ull, det ble leggvarmere til også



Til barnebarna her jeg begynt på de samme, tunika, med leggvarmere til...










 jeg har laget litt dukkeklær, på bestilling.....fire sydde, og et heklet sett





Men aller mest roter jeg mer enn jeg får gjort... merkelig det der :-)'

Nå skal jeg sitte i stillhet, og nyte min julepyntede stue, en luten stund, før det er natta..
I morgen er det hverdag,og heidimannen skal en tur på jobb..... 





ha en god natt, og en fin romjul videre..

Så kommer jeg med mer fornuftig når hodet mitt virker litt bedre

klem i fra
post signature

Ingen kommentarer: