lørdag 26. april 2014

Sommertid...

Så er sommerhalvåret virkelig i gang.
I dag er forteltet på campingvognen satt opp, takket være hjelp i fra noen flotte snille sønner.


Deilig jobb å få gjort. Det tar ikke så lange tiden, når en kommer i gang, og har hender nok...
Og det er det jeg elsker mest ved campingen.. DEt finnes ikke mye som skal gjøres, og masse som skal vedlikeholdes. Det er en helg om våren, og en helg om høsten, Resten er små hverdagsting, som plenklipping, rydding, og litt oppvask..og masse avslapping, Og ting en har lyst til. Som fiske, båtturer, lese bøker. Og ikke minst være sosial

På den lille plassen vi er på, er det under 20 vogner, og alle prater med alle. Vi skravler, drikker og drikker kaffe, samles ved bålpanna, Vi bytter bøker som vi har ferdiglest... osv osv...
Og vi kan kose oss heeelt alene, Uten at det gjør noe.

Med den nye bruktvogna vi kjøpte for et par år siden, har vi l det meste av det vi trenger for lettvinte dager, på camping... vi har lagt noen kroner i dette, uten å blakke oss helt... men nok til at vi har fått det vi vil ha...
Vi har fått alt vi trenger for å ha en koselig, og lettvint ferieform..


Det ble ikke så mye fotografering i dag, mest oppsett av telt. Men jeg husket å finne fram kameraet etter at gulvteppet var kommet på ... Og der får en litt inntrykk av hvor stort teltet virkelig er..

Jeg har fått hengt opp gardiner, og møblene begynner så vidt å komme på plass.
Vi reiste hjem i kveld, men reiser ut igjen i morgen for å fortsette . Det er fordelen med å ha en halvtimes kjøring hjemme i fra til campingen...
Men jeg finner fra noen bilder i fra i fjor...
(husk å kllikke på bildene, om du vil se de større )












Dagens visning. Jeg er jo litt stolt av det da :-) Og gleder meg til en lang, koselig sommersesong....

 I full sving med oppsett... Fjorden i bakgrunn er speilblank, og det er vindstille En nydelig dag..

 Marianøklebånd, blomstret,..
Og det gjorde noen trær jeg ikke helt hva er, men nydelige blomster er det iallefall..


Torsdag var jeg en snartur på bruktbutikk... 

"nye" kjeler til campingen....
Gjenbruk er gøy, og spesielt når en kan lage til ting selv, av brukt... Men det skal jeg vise mer av senere

 Jeg har fått skåler, og pinner til maisspisingen min

 Og ikke minst en nydelig dukke i bunad...... (hun er 50 cm lang. Det er ikke lett å få inntrykk av størrelsen på bildet.) Til den nette sum av 50 kroner.....


Og noen bøker...

Nå skal jeg krabbe under dyna så jeg våkner, og får pakket med meg på tur i morgen. Og ta med det mobile nettet, og pc'en... Så kanskje det kommer et innlegg i morgen kveld også

Ha en god natt, og en flott helg
Klem Heidi
post signature

Ingen kommentarer: