mandag 29. november 2010

Andreas navndagsfest

Jeg strikket to dåpskjoler i fjor sommer som jeg har hatt hengende her - I april skulle egentlig Andrea hatt navnedagsfest, men bestefaren hennes døde, dessverre den helga som festen skulle være. og siden det bare er to slike navndagsfester i året. Var neste den 18 oktober i Bø i Telemark
Det var moro å sette seg ned og gjøre ferdig dåskjolen, som jeg har strikket. Sy på noen roser, og pynt. Og sette på rosa bånd. i tillegg til å lage til et underskjørt
Den store dagen, pakket vi sammen i bilene, og reiste over Meheia og til Bø. Det var fint vær, og nydelige høstfarger på turen over
Elgsjø på meheia i nydelige høstfarger


Det var bare tre små, som skulle gjennom sermonien til navndagsfest i Bø denne lørdagen. to jenter og en liten gutt. Andrea som har rukker og bli ni mnd allerede, og stor jente, synes det er mor å snakke med de som sitter rundt henne framme på scenen








Pappas lille dukke, Hun er jo så nydelig. Og så tålmodig og snill som hun var under hele sermonien, je hele dagen. Med alt det innbar med selskapet etterpå, og masse mennesker, unger som lekte, og tanter, onklerbesteforeldre, og oldemødre, som skulle dulle, og kose, og mate.....

Her sitter hun helt henført og lytter til en nydelig sang som blir framført på scenen



Hvor mange finger kan man få puttet inn, og suttet på av gangen tro?? kan likegjerne prøve det, for her blir de visst ikke ferdige med det første, og memme er opptatt av det som blir sagt derframme........


Langt inne i sin egen lille tankeverden. Skulle gjerne visst hva som foregår inne i hodet på en liten jente:-)



Endelig ser mamma meg




Oi.... et godt tak i det lange håret, og kose litt






Så var det endelig turen, for å fram til navne-seremonien. En flott og høytidelig seremoni







Mamma har visst fått noen finerøde roser... de skulle jeg gjerne hatt tak i ok lekt litt med




Så var alle igjennom navneseremonien




Og ei lita blid jente, som håper at det snart skjer noe mer nå







Trøtt blir man av dette også, det tar jo litt tid, for en liten jente




Endelig har Christine fått lov til å gå ned i fra publikumsplass, og ned til mamma, pappa, og Andrea på scenen. men hun har vært så flink til å sitte med mormor, bestefar og 2 oldemødre under hele seremonien




Hei hei mormor... her sitter jeg nå :-)





To flotte snå go'jenter i finstas








Christine og Ane i selskapet senere... jeg har visst ikke noe særlig med blideri fra selskapet, så om noen vil dele med meg, blir jeg veldig glad
men disse to jentene holdt så stor fart, sammen med Aksel, at det ikke var godt å få fanget de med linsen



Hadekos til tante Beate


En flott dag, med en fin, og minnerik feiring av lille Andrea. Skal komme med flere bilder, når jeg får samlet inn litt, Formen ramlet litt etter seremonien, og da ramlet jeg ut litt på fotograferingen, men vet at flere andre tok bilder















Ingen kommentarer: